Typicky Cesky Slavik

Urcite jste o te kauze slyseli. V ankete Cesky Slavik 2017 poradajici agentura Musica Bohemica [???] odecetla skupine Ortel [ a tim i jejich zpevakovi Tomasi Ortelovi] hlasy kvuli udajne nefer kampani vedene na Facebooku.

Pominme hloupost cele ankety. Pametnici si urcite vzpominaji na Zlateho Slavika v 60., 70., ci 80. letech, kdy, stejne jako dnes  konkurenci valcoval neprekonatelny Karel Buh. Tenkrat se hlasovalo pomoci kuponu z casopisu Mlady Svet a sam Mistr tenkrat zminil potencialni moznost manipulace s hlasy, kdy si muze majetny jedinec  nechat zakoupit nekolik tisic vytisku onoho casopisu. V teto ere snad 2x vyhral Matuska, V 80. letech Zbirka a jednou dokonce, myslim Dalibor Janda. Jinak stale Karel Buh. Uz davno netrpim averzi vuci Nejslavnejsimu Cechovi jako v dobach me bigbitove puberty, kdy jsem planoval masakrovou likvidaci celeho orchestru L. Staidla. Gottovi vsak dodnes na jmeno prijit nemohu. Zkuste si na netu vyhledat jeho nechutne servilni vystoupeni na bolsevicke akci Anticharta 77.

V letosnim rocniku Slavika se opet nase havlovska selektivni demokracie ukazala v plne krase. Manipulace s hlasy lidi, kteri si dle pravidel sami svobodne zvolili oblibene interprety. Pitome argumenty, za nez by se nemusel stydet ani Milous Jakes. Zasrana politika je tahana i do normalni lidove ankety a vzdy nejaky chytry vi nejlepe, jak je to spravne. K bliti.

Skupinu Ortel osobne moc neznam. Jednou jsem odesel z havirovskeho Balona, protoze tam meli tenkrat teple pivo a skoncil jsem ve vedlejsim podniku, kde tocili velice solidniho Radase. Mistni stamgasti si tam pousteli zrovna Ortel. Pekna atmosfera, hudba celkem prostinka, texty – zadne poeticke skvosty. Ovsem takto ocividne provozovat cenzuru je skutecne trestuhodne. Pseudodemokrate – stydte se.

Mozna to tak vsechno dopadlo proto, ze akci sponzoruje mineralni voda Mattoni….

Příspěvek byl publikován v rubrice Aktuálně a jeho autorem je Jarosek. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

10 komentářů u “Typicky Cesky Slavik

  1. No ale jak tedy vlastně postupovat v případech, kdy je hlasování v nějaké soutěži ovlivněno hromadnou kampaní? Třeba kdyby opravdu někdo vykoupil nějaké ty časopisy s hlasovacími lístky hlasoval s nimi pro sebe? Nechat to prostě být a „hlas jako hlas“? Já nevím, jen se ptám…

    • Umelci, sportovci, politici. Vsichni poradaji, když chteji byt slavni a popularni, ruzne kampane. Co se tyce te predpotopni traparny pod taktovkou Mattoni, největší kampan vede Karel Buh. Cely rok se pise o jeho zdravotnich problemech, geniálních detech a drahych diamantech od Ivanky. Takze nemusi celou sezonu otevřít hubu a uspech zarucen.

      • No, to jaksi nedává odpověď na otázku, jde má být umožněno dělat kampaň k hlasování o vítězství v soutěži…

        • Pravidla se upravuji za chodu. Hlavne aby nevyhral Ortel. Servilni Musica Bohemica [mimochodem se tak v minulosti jmenoval hudebni soubor, ktery se zabyval stredovekou hudbou] proste jen splnila politickou objednavku.

          • Obávám se, že ani z toho nevyplývá odpověď na postoj k případné kampani jednotlivých soutěžících. Stačí odpovědět „ano, jakákoli organizovaná kampaň za sběr hlasů není překážkou k závěrečnému hodnocení“, či „ne, lidé by měli hlasovat jen individuálně“.

            Toto může být opravdu celkem podstatný etický problém. Vzpomněl jsem si, že jsem kdysi taky hlasoval pod vlivem „kampaně“: dostal jsem hromadný mail od mladé kolegyně, v němž jsem byl požádán, abych klikl na odkaz s její soutěžní fotografii v jakési soutěži o nejsympatičtější pár. Čí fotka získala nejvíce hlasů, vyhrála nějakou kosmetickou sadu nebo co. Tak jsem prostě klikl a pustil to z hlavy, ačkoli přece mě jen tenkrát trochu zarazilo, že hlasuju pro někoho v nějaké soutěži, aniž bych vůbec viděl i fotky ostatních a rozhodl se objektivně.

          • To je pravda. Taky se mi to stalo. Avsak na druhe strane si takto muze organizovat kampan kazdy a asi je tezke nastavit pravidla jakekoliv souteze, aby to zakazovala.

Napsat komentář k Václav Švihlík Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>