Sváteční slovo Stanislava Bernarda

Vážení pivaři,

Máme tady  konec dalšího pivního roku, v tomto období  se rozumní lidé se sklenkou kvalitního moku v ruce zamýšlejí nad jeho průběhem a přemýšlejí nad věcmi, které přinese jeho následovník (tedy až na fanoušky Tottenhamu, kteří už dopředu vědí, že to bude stejná sračka, jako všechny ty roky předtím, a Tottenham zase skončí za Ars*nalem, tudíž pro uchování duševní pohody budeme muset vypít minimálně stejný objem kvalitního piva, jako letos) 

Než poslouchat vánoční projev „prezidenta“ Zemana – egomaniaka, který si nevidí do huby a je celkově mimo realitu, či nějaké sladkobolné pánbičkářské kydy o nebi na zemi ze Svatovítské katedrály, poslechněte si raději slova, která se dají tesat do kamene – rozhovor s největší osobností moderního českého pivovarnictví –  Stanislavem Bernardem, který naprosto přesně popsal, jak se u nás věci nejen kolem piva mají.

 

odkaz na rozhovor:

Sváteční slovo Stanislava Bernarda  (klikni na odkaz)

 

Veselé Vánoce a šťastný nový rok!

Příspěvek byl publikován v rubrice Aktuálně a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

6 komentářů u “Sváteční slovo Stanislava Bernarda

  1. Nejvýraznější osobnost – ano, když ten svůj ksicht cpe kde to jen trochu jde, tak aby pak nebyl výrazná osobnost. Jdu někam nakoupit do hypermarketu a uprostřed uličky na podstavci plakátek s jeho obličejem – a nic víc! To se mám do něj zamilovat nebo o co mu jde, co to má symbolizovat?, říkám si. Vejdu mezi regály a pochopím – naskládaná hromada knih, opět s jeho obličejem. Projdu k regálu s pivem a tam na mě opět zírá Bernard, tentokrát ve dvaceti kopiích, na každé flašce jedna. A ještě k tomu s žertovným kloboučkem ve tvaru švestky. Zkrátka vlastní obličej jako marketingová značka. Bernard je pro mě něco jako Eva Farna a podobní – vím o nich, aniž bych o to stál. Jednoduše jsem nedostal šanci je neznat. Fakt je, že před pár lety jsem Bernarda nefiltrovanou dvanáctku považoval za nejlepší pivo a všechny na něj lákal. Jak hluboce jsem se mýlil, jsem poznal až při návštěvě multipípových pivních barů v Praze. Navzdory svým tezím o nadnárodních gigantech Bernard sám produkuje jen jedno pivo, které giganty mírně převyšuje, a to právě onu nefiltrovanou dvanáctku. A pivní trh okořenil koriandrem v parodii na Belgii zvané Bohemian Ale. Pokud Bernard někoho odvrátí od chlastání patoků, je to záslužný čin. Ovšem je třeba doufat, že pro konzumenta zůstane Bernard jen krátkou zastávkou na cestě k méně známým, zato mnohem kvalitnějším pivům, jejichž sládci se nesnížili k vlezlé marketingové propagaci.

    • hm, možná tě překvapí informace, že kdyby nebylo toho Bernarda, tak bys pravděpodobně neměl kam chodit na dobré pivo z minipivovarů…….zkus si koupit (nebo půjčit) tu jeho knížku, dost se tam dozvíš a blbé kecy na internetu si třeba příště už odpustíš

      • ten poněkud zmatený rozhovor jsem vydržel do poloviny, knížku bych asi nezvládl. A nedokážu si představit, co by tam muselo být napsáno, abych odvolal své tvrzení, že Bernard je mediálně profláknutý chlap s vlezlou (i když někdy vtipnou) reklamní kampaní a spoustou řečí o kvalitním pivu na prvním místě a průměrným výsledkem v lahvi. Pro mě osobně zůstává Bernard jedničkou možná tak v sortimentu malého Alberta, kde opravdu lepší pivo není. Ale rozhodně to není reprezentativní symbol českého pivovarnictví, protože to už je poněkud jinde. On prostě těží z popularity, ne z kvality. V čemž se příliš neliší od praktik nadnárodních gigantů, které jak sám nezapírá, mu nejsou cizí.

        • nejsem fanoušek pivovaru Bernard, ani jeho PR manager, ale jelikož znám souvislosti na českém pivním trhu a jsem dobře obeznámen s prací pana Bernarda, tak proto mám k tomu člověku a k jeho práci opravdu velký respekt, přesvědčovat tě o ničem nebudu, evidentně to nemá cenu, ses zřejmě zacyklil v přesvědčení, že prapor českého pivovarnictví drží minipivovary, já mám za to, že jej drží spíše středně velké průmyslové pivovary, jakým je např. pivovar Bernard, jen tak mimochodem – jeho piva najdeš na čepu i ve vyhlášených craft pubech v Londonu, a kdyby nebylo právě Standy Bernarda, který přes odpor politiků prosadil nižží spotřební daň pro minipivovary, tak tu dneska žádná craft scéna neexistuje a my pijeme europiva z pár velkých pivovarů, už jen za toto zaslouží vstoupit do české pivní síně slávy. Porovnávat pivo z průmyslového pivovaru s craft scénou mi nepřijde zrovna fér, jinak se vaří guláš pro 4 lidi, jinak pro 40 nebo 400 a úplně jinak pro 4000 lidí……a pak ještě musíš ten guláš také někomu prodat…..

          • nijak nehodnotím Bernardovu osobní práci nebo přínos českému pivovarnictví, odmítám totiž něco takového dělat na základě jednostranného pohledu jednoho z hráčů na pivním trhu. Nevylučuju však, že Bernard může mít velké zásluhy. Jestli prosadil nižší daň, je to asi dobře, nicméně spojitost mezi ním a zrodem minipivovarů je podle mě neprůkazná. Nikdo neví, jak by se vyvíjel běh dějin, kdyby Bernard nebyl na světě. A nevidím důvod ke glorifikaci jeho celkem nicneříkajícího projevu (ačkoli to v tomto článku chápu s nadsázkou). Nicméně výše uvedené nemá nic společného s mým původním komentářem poukazujícím na fakt, že Bernard je vlezlá reklama se všemi atributy, slovy Veselovského ‚personifikovaná značka piva’. Nepochybuju, že kdyby Bernard měl možnosti jako Paulus s Ihnačákem, byl taky vyfocen v nadživotní velikosti po supermarketech nebo lavičkách na tramvajových zastávkách a za nasbírané body za nákup by rozdával své knihy. A myslím že se můžeme shodnout i na dalším holém faktu, a sice že Bernard produkuje piva oscilující někde kolem průměru. Alespoň si to myslí české i zahraniční pivní servery. A takové hodnocení není srovnáním s minipivovary, to je prostě hodnocení nápoje tak, jaký prostě je sám o sobě. Co se týče londýnských craft pubů – byl jsem v nich, mám tu zkušenost. A rád bych poznamenal, že Bernard tam asi plní takovou roli, jako Ostravar u Segala – prostě pivo pro nepřizpůsobivé na Real Ales. Já osobně jsem tam zas někde viděl Lobkowitze. A jen tak mimochodem – v jednom z nejlepších pivních barů světa, stockholském Akkuratu, je zase pro změnu na čepu vedle malých craft beers i Staropramen.

  2. Ahoj Martine,pod slova pana Bernarda se rozumný člověk může jen podepsat.Máš pravdu,že je to nejvýraznější osobnost moderního pivovarnictví.Na jeho pivo se člověk může povětšinou spolehnout a ví že do sebe nebude lít něco co je zcela mimo meze slušného piva! Rád tento rozhovor šířím dál aby široká pivařská obec prozřela přestala svou konzumací podporovat nadnárodní molochy.Pivu zdar Karel Mop

Napsat komentář k admin Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>