Včera od 18.00 jsem měl přednášku o pivu v restauraci Sokolovna v Ostravě – Kunčicích.
Akce se skládala ze dvou částí. V první jsem hovořil o svých cestách a o sobě, výhradně však ve vztahu k pivu, neboť jak od včerejška říká Jiří Štverka: „Pivo je víc než člověk“. Druhá část již byla plně degustační, určená pochopitelně přítomné veřejnosti.
Asi půl hodiny jsem vyprávěl o svém pevném vztahu k pivu a svých letitých zkušenostech s tímto fenoménem. Zmínil jsem i některé zajímavé historky, které jsem při hledání piva ve světě prožil. Pak následovala videoprojekce digitálních fotografií. Největší ohlas sklidila naskenovaná občanka keňského občana pana Odunda, který mi svůj úřední doklad nechal jako zástavu při vekslácké transakci, při které mi slíbil vyměnit 25 USD za lokální měnu.
Nejatraktivnější byla ovšem pochopitelně samotná degustace. V kostce jsem přednesl zhuštěné dějiny piva a pak již se ochutnávalo. Vysvětlil jsem postup při degustaci (Optické vjemy – barva, pěna, vůně, chuť při srku, chuť na plnou hubu – zadní patro, doznívání) a mohl se nalít prvý vzorek – 12°Kapitán z přerovského Parníku. Delikatesou bylo polotmavé z Rychnova – někteří přísedící správně určili přítomnost karamelu. Pšenici jsme bohužel sehnali jen německou (König Ludwig Hell Weizen), avšak jako ukázka banánové příchuti to dostačovalo. Nakuřovaný speciál nebyl naopak z Bambergu, ale s mnohem bližšího Lipníku. Pivo mělo kouřovou příchuť, ale na druhé straně zase nechutnalo jakoby se v něm vyvařil uzený bůček. Na závěr večera se degustovaly dva druhy „dvacítek“. Luxusní Imperial Pilsner z Břevnova a sofistikovaný varnsdorfský Kocour Saurus.
Akce měla úspěch a myslím, že všichni odcházeli velice spokojeni. Kdybyste měli někdy zájem o podobné kulturní představení ve vaší hospodě, ozvěte se předem na adresu pivní agentury Utopije. Je to nenáročné, zábavné a chutné.
Vážení,
díky za příjemný večer, hlavně naše přítelkyně Karin byla nadšena, ještě dnes na kynologickém cvičišti pěla ódy. Já Vás však musím upozornit na skutečnost, že v krátkém rozmezí jste již dvakrát povýšili zájem zákazníka nad zájmem co nejvyšší tržby. Jste na nejlepší cestě získat svatost nebeskou, ale zamyslete se: copak hospodský patří do nebe? Veseleji je v pekle.Tam nahoře se určitě nečepuje pivo, nekouří a ta strava!!! Tak to hledťe rychle napravit a hospodské povaleče trochu poduste.
Jinak za naše maličkosti Vám však raději přejeme to nebe. Máme z Vašich dobrých skutků radost a těšíme se na Váš další vroubek při případné cestě do pekla.
Frýdlovic
To je písemný ohlas na osvětově-kulturní činnost,která k dobré hospodě dozajista patřila a patří.Další slovní,veskrze nadšené reakce jsme zaznamenali ihned po skončení zmíněné akce.doufáme,že jsme ve všech zúčastněných zaseli sémě zájmu o bohatší a pestřejší pivní kulturu než nám mohou nabídnout nadnárodní chrliči bezpohlavních zrzavých vod,kterým nadneseně říkají pivo!
A proto-skutečnému pivu zdar!!! Mop