New Forest a Lyndhurst

Ke konci našeho pobytu bylo třeba se trochu seznámit i s anglickou přírodou.

Přírodní rezervaci New Forest jsem navštívil už na podzim roku 1997. Pamatuji si lesy, louky, charakteristická vřesoviště a volně se pasoucí koně. Tehdejší výprava do přírody byla samozřejmě zakončena v místní venkovské hospodě.

Můj průvodce Mark se svou přítelkyní Karen našli přímý autobusový spoj, který nás měl v neděli dopoledne zavézt do městečka Lyndhurst, které leží na kraji New Forest.

Řádně jsme se vyspali a v jedenáct hodin dopoledne jsme čekali na autobus linky U 6 na zastávce poblíž centra.

Očekávaný spoj však nabíral zpoždění.

Když byl příjezd autobusu opožděn už o více než 20 minut, začali jsme být poněkud nervózní. V prostorách zastávky nebylo žádné upozornění na výluku a vzniklou situaci nedokázali vysvětlit ani řidiči jiných linek stejné dopravní společnosti.

Krátce před dvanáctou hodinou jsme se dozvěděli, že most přes místní řeku je v opravě a linka U 6 má jakési blíže nespecifikované problémy. Karen pravila, že když večer před plánovaným odjezdem hledala spojení do Lynhurstu, nebyla o jakékoliv výluce nikde zmínka.

Maně jsem se zamyslel nad dopravní situací v naší zemi. Ačkoliv si někdy na případný bordel zanadáváme, do takovéto situace se dostaneme jen velice zřídka.

Nakonec jsme použili služeb taxislužby.

Lyndhurst je malebné městečko o 3000 obyvatelích plné turistů. New Forest je pěkná rekreační oblast, tak je Lyndhurst docela v zájmu zejména tuzemských lufťáků.

Už jsem se těšil do hospody, ale Karen navrhla podívat se na kostel sv. Michala, kde je možno vidět hrobeček Alenky v říši divů.

Dívenka jménem Alice Liddell skutečně v Lyndhurstu žila a rodinný přítel reverend Robinson Duckworth vymýšlel pro ni a její sestry podivuhodné, dnes bychom řekli až surrealistické příběhy, které pak v 60. letech 19. století vydal pod pseudonymem Lewis Carroll.

Po čase se Liddellova rodina s reverendem přestala přátelit a jedna s teorií tvrdí, že měl slavný spisovatel pedofilní sklony a dokonce se hodlal s tenkrát jedenáctiletou Alenkou oženit.

Nápadné jsou také vytržené stránky deníku.

Nicméně Alenka v říši divů se dožila tenkrát požehnaného věku 82 let.

Všechno v Lynhurstu se točí kolem slavné dětské knížky. Ve městě stojí hotel Bílý Králík a dokonce k dispozici je i kloboučnický salón.

Konečně na pivo! Už si nepamatuji, jak se ona hospoda jmenovala, ale docela jsem si tam pochutnal. Točili mimo jiné pivo z pivovaru Wadworth. Mark poznamenal, že jeho značka 6 X byla první pintou, kterou si kdysi dávno v 70. letech dal v lokálním pubu.

Já jsem si vychutnal ejlíky Swordfish a Horizon. Také jsem si opět u Henry´s IPA uvědomil, že tento styl přišel z Británie a Američané si jej přetvořili k obrazu svému, stejně jako to dělají pomocí remaků se zahraničními filmy.

Pivo super, jen kdyby nechtěli za jedno skoro šest liber! Zlatý Wetherspoon!

Piknik pod bizarním stromem byl typicky anglický, jen bez piva trochu nudný. Pak jen krátká procházka, letmé zhlédnutí kriketového zápasu (pro mne vypadá podobně jako baseball, ale prý je to něco úplně jiného) pár fotek na památku a drahým taxíkem zpět do města.

Mark nám vysvětlil, že v onom případě, kdy dopravce neinformoval řádně své klienty o výluce a oni již měli zakoupené jízdenky, proplatí náklady na alternativní dopravu.

Ještě pár kusů ve Wetherspoonu a spát. Za dva dny nás opět čeká cesta přes kanál.

Příspěvek byl publikován v rubrice Aktuálně a jeho autorem je Jarosek. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.