Kyselá móda

Je to asi dva roky, co mi jeden americký pivař v Amsterdamu prozradil, že v USA jsou v módě kyseláky.

U nás tenkrát alternativní scénu ovládaly ipy a apy a hle! Zanedlouho temto trend dorazil i k nám.

Netroufám si hodnotit kyseláky jako pivo jako takové. V našich, a vlastně i ve všech ostatních podmínkách je tento styl přímo diametrálně odlišný od běžných sladovo – chmelových produktů. Osobně si kyseláka dám jen ze zvědavosti na chuť. I tak mohu konstatovat, že se jednotlivé značky liší v kvalitě.

Před pár dny mne však na internetu upoutal článek s touto.tématikou. Autor citoval předsedu SPP Tomáše Ehricha, avšak dostatečně laikům nevysvětlil podstatu onoho zvláštního pivního stylu. To znamená, že se jedná o piva spontánně kvašená, která mají svou dlouhou historii a třeba takový belgický lambic je v pivovarnictví doslova pojem.

Na základě těchto chybějících informací se odvíjela i internetová diskuse. Nepoučení diletanti nešetřili slovy rozhořčení. Zlí výčepní prodávají zkyslé pivo a objednávají si na to mediální reklamu.Pochopitelně za to mohou Havloidi a zloduch Soros. Přitom jedinými pitelnými pivy u nás je PU a Radegast.

Taky mám nejraději klasický ležák a jsem rád, že jej nepiji nepoučen a nevzdělán.

Těším se až přijdou do módy piva domorodá z různých částí světa. Chibuku, tuak, tumba, roxy, toddy a zejména ghanskè pito, které choulostivého konzumenta může zahubit, odolnému pivaři však posloužit jako přírodní účinné laxativum.

Příspěvek byl publikován v rubrice Listy UTOPIJE a jeho autorem je Jarosek. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>