Je to asi dva týdny, co jsem se jednou odpoledne zastavil v ostravské Šatlavě na Nádražní ulici.
Občas tam chodím, je mi sympatické, že otvírají již v 8 ráno. Pivo za slušné ceny a i slušně ošetřené. Moravu mám docela rád, občas nabídnou i nějaký speciál.
Znám i místní obsluhu.Funkční a efektivní. Jednu mladou paní tam vídávám už skoro 10 let. Posledně však stála za pípou jiná žena. Na můj zdvořilý pozdrav nereagovala. Na ceduli visící na stěně byla reklama na bavorské pivo zrovna z Frýdku-Místku. Když jsem se zeptal, zdali je k dispozici, neznámá hostinská odpověděla pouze jednoslabičně (ne). Normální nefiltr mi donesla poměrně svižně, avšak podala mi jej jako psovi kost. Stejně tak mince nazpět. Žádné „děkuji“ nebo „prosím“. Nízká nezaměstnanost možná opět učí obyvatele nevážit si práce a zákazníku, kteří se mohou v podobném podniku cítit jako trpění a nežádoucí. Hospodská se v Šatlavě chovala jako dozorkyně.
Od té doby jsem v onom zařízení nebyl. A příště se dobře rozhlédnu, kdo má ten den službu.
Ach ten personál. Měli by tuto činnost zrobotizovat.