Včera mne v práci opět navštívil domovarník Oppelt. Rozhodli jsme se otestovat nějaký ten vzorek…
Po vietnamském obědu jsem již stačil vyprázdnit litrovou petku se světlým sokolovským Permonem. Pivo standardní, celkově dosti nepodajné chuti. Ještě kousek a mok by zabrousil do chuťového teritoria přezrálého ovoce a spáleniny. Na žízeň dobré, ale kdybych si je dal po nějakém jemném a chuťově vyhraněném produktu, asi by mi moc nejelo. Mnohem lepší se mi zdál Permonův pšeničňák.
Naše rozhodnutí ovlivnila krásná láhev od rychnovského Zilvara opatřena zavěšeným rodokmenem a patentní keramickou zátkou. Hned po prvním napití jsme se usnesli, že v Rychnově skutečně uvařit pivo umí. Tato piva mají svou identitu, desetistupňový Zilvar chutná velice podobně jako 11°Kněžna (doufám, že to není zásluha HGB).Pivo příjemně hořké a velice pitelné s jemným chlebovitým dozníváním. Vřele doporučuji!
Druhým degustačním kouskem se stal produkt kočovné pivovarské společnosti Nomád. Pro lidi doposud neobeznámené s filosofií této firmy jednoduchý profil: Jedná se o pivovarníky, kteří nemají svou stálou výrobnu a jako kukačky kladou vejce do cizích hnízd oni vaří svá piva v různých pivovarech. Tentokrát padla volba na pivovárek ve Vyškově. Podle receptu Jana Kočky vznikl pravý český Ale s poetickým názvem AK-47. Použit je plzeňský a karamelový slad, který ve výsledném moku není naštěstí moc cítit. Zajímavá je kombinace chmele Agnus s českou vyšlechtěnou formou původně snad ruského chmele Kazbek. AK-47 (typové označení samopalu Kalašnikov)je jedenáctka s 4,5% alkoholu a s úctyhodnými 47 jednotkami hořkosti IBU, které jsou ve středně silném moku docela znát Již při prvním loku Kalašnikov osvěží. Použité chmely dodávají pivu lehkou ovocnou příchuť, napadnou vás ostružiny, v pozdější vůni i ananas. Truňk je to velice osvěžující, označil bych ho až za frivolní, který ve vhodném prostředí doplňuje energii a upevňuje vitální princip.
Zdegustovali jsme další dvě povedená piva, která opět potvrzují, že Češi vyrobit pivo umí a pro důkaz toho není žádoucí popíjet onehdy známé značky, dnes již v cizích rukou, nýbrž je naopak nutné dát prostor zdravé alternativě.