Ne. Nejedná se o naši současnou měnu konstantně pronásledovanou strašákem výměny za euro, což by mohla být variace na devalvaci koruny v roce 1953 za tatíčka Zápotockého.
Nejde ani o někdejší politickou royalistickou stranu, která měla dle svého programového prohlášení za cíl navrátit naši vlast do doby monarchie.
Jak mi znalci víme, Corona je název sračkovitého mexického piva známého svou močově žlutou barvou a vykastrovanou chutí, která bývá mezi jeho fanoušky ještě zdokonalována řezem citronu nebo limetky.
Před pár dny jsem o něm četl a v sobotu již jsem je objevil v regálu v Tescu.
Nové pivo nadnárodní společnosti Asahi, které se nedávno začalo vařit v Plzni. Jmenuje se Proud – stejně jako „pivovárek v pivovaru“ Pilsner Urquell, který připraví čas od času nějaký ten, přece jen poněkud učesanější speciál.
Proud dle příslušného marketingu cílí na tzv. „mladé dospělé“, což odhaduji tak na průměrný věk kolem 30 let.
Nic naplat. Doba se mění, stejně jako mnohé stereotypy. Jak už jsem se tady zmiňoval, za uzavření mnoha našich klasických hospod nemůže jen covid, inflace nebo Putin. Myslím, že hlavním viníkem je změna pohostinského trendu.
Na toto právě Proud pohotově reaguje. Vedle výčepní verze se tato značka prodává výhradně v 0,33 lahvích a to navíc vyrobených z bílého skla, snad proto, aby byla náhodná podobnost z mexickou Coronou co nejvíce evidentní.
Dotyčné pivo je rovněž odlehčené a obsahuje jen 3,9% alkoholu. EPM dotyčný článek nezmiňoval, možná jej lze nalézt na etiketě.
K testovací konzumaci jsem se ještě nedostal, ale určitě ji budu realizovat.
Už proto, abych si případně potvrdil některé společné vazby našich dvou států, jejichž kořeny vyrostly už v druhé polovině 19. století za nešťastného císaře Maxmiliána.