Mám rád tramvaje. Vždy se s nimi rád projedu.
Včera mne však zneklidnily dvě zprávy. Obě souvisely s tramvajovou dopravou.
V Brně řidič tramvaje na své trase zpozoroval požár domu. Zastavil, vystoupil a pomohl zachránit několik ohrožených seniorů. Poté zase zasedl na své pracoviště a odjel.
Na druhé straně v Praze přejela tramvaj na kolejích ležícího muže.
Takže tento prostředek MHD může sloužit k dopravě potenciálních zachránců na místo neštěstí nebo také jako smrtonosná zbraň.
Asi si oblíbím brněnskou tramvajovou dopravu a v Praze budu poněkud obezřetný.
Ačkoliv v Praze na Spořilově vznikla již docela dávno tenkrát originální provozovna vytvořena uvnitř starého tramvajového vozu. Pivní Tramway byla jednou z prvních hospod u nás s tzv. „třetí pípou!“. Funguje dodnes.
Já osobně jsem už kdysi v 90. letech uvažoval o pivních tramvajích v Ostravě, které by normálně jezdily na svých linkách. Když to jde v Melbourne, proč by to nešlo v mém rodném městě. Měl jsem rovněž plán na podporu Ballingovy metody (stupňovitost piv, dnes Plato nebo EPM). Jednoduše by se v tramvaji č. 10 točila desítka, a v 12 dvanáctka. Na cestě do Zábřehu by si cestující mohli zase dopřávat nějakou tu 11°. Dnes by se v nočních spojích mohla točit silná 18°, která by fungovala i jako šlaftruňk.
Chtěl jsem oslovit DPO, ale představil jsem si nejrůznější hygienické a bezpečnostní problémy. Tak jsem ze svých záměrů ustoupil.
Přesto mám tramvaje rád. I když vím, že mohou být hodné i zlé.