Pivo a církevní restituce

Dnes démonizovaný Karel Marx kdysi prohlásil, že náboženství je opium lidstva. Z jeho utopistických a často scestných teoríí mi v současnosti připadá nadčasový jeho tzv. morální kodex a vědecký ateismus. 

 V hospodě jsou si všichni rovni a nikdo v ní nesmí být diskriminován kvůli svému náboženskému přesvědčení. I když, dle mého názoru je nejvhodnějším náboženstvím pro přesvědčeného pivaře umírněný buddhismus (jako např. v Thajsku) kdy jedinec může prostřednictvím piva dosáhnout nirvány nebo animistické uctívání vybraných zvířat (vůl, osel, kočka, kozy, kačena, prase), tekutý dar boží může svobodně popíjet každý, pokud mu to ovšem jeho náboženství přímo nezakazuje. Pomiňme pomýlené radikální muslimy na kterých je vidno, že nedostatek regulačního alkoholu v krvi vede k tvůrčímu vymýšlení škodlivých teroristických skopičin, neboť tato nebezpečná komunita zatím u nás není příliš početná. Zaměřme se spíše na církev katolickou, které naše současná loupežnická vláda hodlá nalít do chřtánu drtivou většinu ze 180 000 hektarů půdy a 96 000 000 000 Kč, což má být předmětem tzv. církevních restitucí. Od roku 380, kdy se křesťanství stalo ve starém Římě oficiálním náboženstvím jsou bohužel dějiny této víry kombinací chamtivosti, demagogie a násilí. Prostopášný život kněžích, loupeživé křížové výpravy, inkvizice. Když byl zaveden celibát (pochopitelně hlavně proto aby se nedrobil církevní majetek)byl přirozený sexuální styk prohlášen za hřích. Potlačení jednoho ze základních pudů je samozřejmě proti přírodě a vede k homosexualitě a pedofilii. Příkladem jsou stále častější aféry, kdy dochází k sexuálnímu zneužívání dětí právě samozvanými služebníky božími.

A jaký je vztah katolické církve k pivu? Dalo by se říci, že opět ambivalentní a pokrytecký. Již synoda trulanská z roku 692 se staví k alkoholu značně rezervovaně. Upozorňuje, že v bibli není pivo zmiňováno a dokonce nekomentuje ani fakt, že červené víno bylo na Poslední večeři Páně považováno za Kristovu krev. Svou nechutí ke kvasným nápojům se netajil ani papež Klement V. na koncilu ve Vienne roku 1311. Rovněž známý pražský biskup sv. Vojtěch si s pivem příliš nerozuměl a veřejně kritizoval alkoholismus v Čechách. Za vše mluví fakt, zemřel v pouhých 40 letech a neobstojí ani chatrný argument, že v 10. století se lidé dožívali podstatně nižšího průměrného věku, neboť ještě starší historická postava Metuzalém se dožil 969 let.

Naštěstí ne všichni svatí byli zastánci prohibice. Dnešní patron pivovarníků sv. Václav prý ve své době ukecal tehdejšího papeže aby zrušil svůj zákaz plošného vaření piva a sv.Arnou z Metzu dle legendy učinil zázrak ve formě nikdy nevysychajícího pivního korbele. Přes pokryteckou askesi mniši holdovali mešnímu vínu a v klášterech vařili vysoce kvalitní pivo. Jmenujme jen kupř. kláštery Trappistické na území dnešní Belgie a Holandska, kde se speciální mok vaří dodnes a je chráněn přísnou ochrannou známkou.

Bratrstvo Chmelové Šišky se v souladu se svými směrnicemi z roku 1991 do politiky neplete. Za 30 let jeho existence bylo jen pár vyjímek. Vyjádřili jsme protesty proti rozprodávání českých pivovarů, růstu daní a poplatků a na zahraniční frontě počátkem 90. let proti ostřelování Vukovaru, kteréžto jméno připomínalo název nějakého balkánského ležáku. Nyní opět B Ch Š nemůže mlčet. Tuší, co nezákonné a hektické církevní restituce mohou způsobit českému pivu. Jestliže řecké slovo „demokracie“ znamená „vláda většiny“ jak je možné, že se naši zkompromitovaní papaláši snaží uzákonit něco, s čím nesouhlasí 80% obyvatel naší země? Ať již Bůh v jakékoliv formě existuje či nikoliv, jak může být někdo hlásat přesvědčení, že On opravdu chce aby v okázalých chrámech za peníze věřících tyli věčně nenažraní flanďáci? Naše největší církev za více než 1000 let své existence nezměnila své chování a odmítá jakoukoliv reformu. Zdráhá se kanonizovat Jana Husa a zakazuje lidem při souloži používat prezervativy. Co se stane s restituovanými chmelnicemi či lány sladového ječmene?

A jsou v tomto projektu zahrnuty i pivovary? Církevní restituce jsou prostě velký kšeft, na který už teď jsou napojeny četné soukromé firmy a člověk ani nemusí věřit v Boha aby to pochopil.Nedopusťme aby takovéto lumpárny znovu a znovu ohrožovaly rozvoj našeho národního nápoje!

(Autor je vyznavačem kultu Voodoo)

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Aktuálně a jeho autorem je Jarosek. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>